Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weapon 3ds
#1
Aici va voi arata cum se poate modela o arma simpla cu blender 3d.
Incepem modelarea cubului default din blender folosind scale manipulator in object mode, alungindu-l si apalatizandu-l pentru a-i da forma unei bare, dupa care vom trece in edit mode si vom selecta loop cut and slide pentru a imparti lama in mai multe plane, astfel: un plan cu care vom stabili grosimea minima a lamei, adica taisul si unul cu care vom stabili grosimea maxima a acesteia.
In continuare, folosind translate manipulator si bifand edge select realizam sectiunea lamei care va arata cam asa. Selectand mai multe edges cu tasta shift si folosind translate manipulator putem sa modelam varful lamei.
Vom trece iar in object mode si vom adauga inca un cub in blender pe care il vom modela ca pe primul cu scale mode si il vom aseza pe post de garda a armei in capatul lamei folosind translate mode. Folosind loop cut and slide vom "taia" marginile garzii pentru a le modela, alegand face select mode si shift pentru a selecta cele 2 fete pe care le vom cobora spre lama cu translate mode.
Intrand iar in object mode, vom adauga ultimul cub din care vom modela manerul folosind aceleasi unelte ca pana acum, urmand sa "sudam" cele trei elemente, lama, garda si maner selectandu-le pe toate cu click dreapta- shift si incheind cu comanda join.
Dupa aceea vom incarca o arma asemanatoare din folderul meshes pentru a proportiona corespunzator dimensiunile armei noastre comparand-o cu una originala. Apoi vom exporta arma cu plugin-ul KerraxImpExp in format 3ds in folderul Gothic 2 NotR/_work/data/meshes/items/it_weapons.

Pentru ca nu eu nu am salvat mesa armei asa cum am spus mai sus, voi prezenta cea mai simpla metoda de texturare a unei lame oarecare.Haha
Asadar, incarcam lama in format 3ds folosind acelasi plugin. Plugin-ul pastreaza proportiile meselor corespunzatoare jocului, fiind foarte util.
In continuare deschidem o fereastra noua in blender, tragand cu mouse-ul din coltul dreapta sus al ferestrei principale. Pentru aceasta fereastra selectam uv/image editor si redenumim imaginea rezultata "arma", spre exemplu, dupa care dam ok obtinand un patrat negru ca aici. Ne intoarcem la fereastra initiala din stanga, unde intram in edit mode si selectam toate componentele lamei cu tasta A dupa care dam comanda unwrap. Observam ca patratul negru din cealalta fereastra si-a schimbat culoarea. De fapt cu ajutorul comenzii unwrap am "despachetat" fetele mesei 3d intr-un plan 2d pe care putem sa aplicam textura selectand textures/new/image or movie ca aici si adaugand textura dorita peste imaginea "arma".
Ne intoarcem la fereastra din stanga si selectam texture painting dupa care ne intoarcem la fereastra din dreapta si salvam imaginea pe care o vom converti in format tga si o vom pune in folderul Gothic 2NotR/_work/data/textures/items/...
Arma astfel modelata si texturata va fi "scriptata" dupa modelul prezentat in Patrunjelu' s Modding Tutorials si va putea fi folosita in joc.
#2
Aici este un tutorial vechi de 3 luni si cu 100 si ceva de vizualizari dintre care jumatate ale mele. E clar ca nu intereseaza pe nimeni asa ca sugerez sa fie sters si inlocuit cu ceva mai interesant, cum ar fi niste polluri interesante.
#3
(03-17-2013, 12:35 AM)old nick Wrote: Aici este un tutorial vechi de 3 luni si cu 100 si ceva de vizualizari dintre care jumatate ale mele. E clar ca nu intereseaza pe nimeni asa ca sugerez sa fie sters si inlocuit cu ceva mai interesant, cum ar fi niste polluri interesante.

As fi tentat, dar din pacate trebuie sa refuz.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)